Beauty, News, TECH

#YOUREURIGHT – Black Friday în România| Drepturile consumatorilor europeni atunci când fac shopping online

Ziua de Black Friday le-a adus comercianților online din țara noastră mai mulți bani ca niciodată. Cel mai mare retailer online din România a înregistrat comenzi de aproape 500.000.000 lei, iar cei care vând haine și accesorii și-au dublat veniturile față de anul trecut. Românii au cumpărat peste 50.000 de televizoare, 40.000 de smartphone-uri, 20.000 de laptop-uri, dar și frigidere, adidași, genți, cărți, parfumuri sau jucării.

Cele mai multe produse au fost expediate către Cluj, București, Iași, Miercurea Ciuc, Alba Iulia și Sibiu, iar comenzile au fost făcute din peste 100 de țări din întreaga lume.  Românii stabiliți în Marea Britanie, Franța, Italia, Olanda sau Belgia au făcut mai multe cumpărături ca niciodată pentru rudele din țară.

Cifrele înregistrate anul acesta de Black Friday ne arată că românii au început să facă din ce în ce mai multe cumpărături online. Chiar și eu mă număr printre cei care în ultimii ani au făcut shopping mai mult online decât prin mall-uri. Din păcate, nu mai am timp de pierdut prin magazine, nici răbdarea pe care o aveam cândva, iar lucrurile de care am nevoie sunt acum la doar un click distanță. Îmi cunosc foarte bine măsurile, mă uit la multe review-uri înainte de a comanda electronice sau electrocasnice și îmi știu și drepturile. De exemplu, orice produs cumpărat online sau din magazin vine la pachet cu o garanție legală pentru 2 ani de zile. Timp în care comerciantul are obligația să-mi asigure repararea în termen de 15 zile calendaristice sau înlocuirea produsului, fără niciun cost suplimentar.  Fie că vorbim de un smartphone, un autovehicul, haine, accesorii sau un șampon, toate produsele se supun aceluiași set de reguli în țările care fac parte din Uniunea Europeană.

Suntem cetățeni europeni! Regulile din Italia, Franța, Belgia sau Olanda se aplică și la noi, iar comercianți online sunt obligați să le respecte. Dacă nu suntem mulțumiți de produsele comandate online, le putem returna în termen de 14 zile. Chiar am făcut asta de câteva ori și din fericire nu am întâmpinat probleme. Mi-am primit banii înapoi pe card în maximum 14 zile. Dacă nu se întâmplă așa, comercianții pot avea probleme serioase.

Mai multe informații despre drepturile pe care le avem în calitate de consumatori europeni atunci când vine vorba de cumpărături online găsiți aici. Dacă nu ne sunt respectate aceste drepturi, putem apela cu încredere la Protecția Consumatorului sau la Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor.

În momentul de față este în plină desfășurare în Europa, campania #YOUREURIGHT, prin care Direcția Generală pentru Justiție și Consumatori a Comisiei Europene și-a propus să  informeze  cât mai mulți tineri cu privire la drepturile pe care le au în calitate de consumatori europeni.

Dacă ați întâmpinat probleme atunci când ați făcut cumpărături online, chiar vă rog să-mi scrieți. Poate strângem mai multe întrebări care au nevoie de un răspuns și revin cu un nou articol.  Dacă și voi faceți shopping online și vreți să vă fie respectate drepturile, ar fi bine ca acest articol să ajungă la cât mai mulți oameni. Let’s share it!

Aștept vești de la voi!

LOVE,

I.I

 

Leave a Reply